19 nisan 2021
Neden Mobil Öğrenme Stratejisi?
İş günlerinde seyahat ederken, toplantılarda (ya da toplantı aralarında) ve masalarımızdan uzakta olduğumuz her zaman birtakım araçlar kullanıyoruz. Bunların önemi giderek artıyor ve masa üstümüzün resmi olmayan uzantıları haline geliyorlar. Bu araçlardan organizasyonel ölçekte bir öğrenme için yararlanmak son derece kullanışlıdır.
Mobil öğrenme içeriklerini kullanmak çalışanların haftada birkaç saat daha fazla iş yapmaları demek değildir. Bu, onlara, çalışma günlerinde ihtiyaç duyabilecekleri herhangi bir bilgiye, performans destek kaynaklarına ve öğrenmeye erişim yolu sağlamaktır. Böyle davranmak verimliliği artırabilir ve eğitim masraflarını azaltarak kâr sağlayabilir. Genellikle çok az yatırım gerekir, çünkü ofisinizdeki çalışanların içeriğe erişmek için kullanabilecekleri en azından bir akıllı telefon olacağından emin olabilirsiniz.
Stratejiniz masrafları azaltmak, müşteri memnuniyetini ve iş birliğini artırmak, inovasyonu teşvik etmek gibi hedeflere yönelik çalışmalıdır.
Mobil Öğrenme Stratejisi Nedir?
Mobil öğrenme stratejisi, mobil ve çoklu araçlarla düşünmenin ayrıntılarına karar verir. Örneğin mobil içeriğin android cihazların arama motorlarında da çalışabilmesi (Html5 ve Css3) veya IOS ya da Android’dekiler gibi kolaylıkla erişilebilecek uygulamaların olması, bunların eğitim yönetim sistemi (LMS) ile bağlantılı olmaları önemlidir. Bir strateji; masrafları azaltmak, müşteri memnuniyetini/iş birliğini artırmak ve inovasyonu teşvik etmek gibi zaten mevcut olan organizasyonel hedeflere yönelik çalışmalıdır. Bu, size yaratacağınız içerik ve daha da önemlisi, mobil öğrenme içeriğini nasıl kuracağınızla ilgili bir fikir verebilir.
Mobil Öğrenme Stratejinizin Gelecek İçin Doğrulanması
Çalışanlarınız eğitim içeriklerine var olan hemen her tür akıllı telefonla ulaşmak isteyeceklerdir ve sizin de bu cihazlarda çalışabilecek; video, ses (podcast), e-öğrenme dersleri gibi hemen hemen her türlü içeriği çalışanlarınıza vermeyi ön göreceksiniz. İşte burada stratejinizin gelecek için doğrulanmasını temin etmek önemlidir. Altı ya da on iki ay geçtikten sonra oluşturduğunuz hiçbir kaynağın yeni bir ekran boyutu veya araç tarafından desteklenmediğini görmek istemezsiniz.
Stratejinizin farklı ekran boyutlarında nasıl görüneceği, örneğin yeni bir iPhone’a nasıl karşılık vereceğini göz önünde bulundurması gerekir. Teknoloji cephesi durmadan değişmektedir ve kurumunuzun buna yetişebileceğinden emin olmalısınız. Bu, kulağa çok pahalı bir mücadele gibi gelebilir, ancak böyle olmak durumunda değil. [e]instein farklı mobil cihazlara uyarlanabilir, interaktif çözümler sunmaktadır, yani [e]instein tarafından oluşturulmuş bir içeriğe hangi ekranda erişilirse erişilsin, o kendisini otomatik olarak ayarlayabilir. Ayrıca farklı uygulamalar üretmek zorunda kalmadan, öğrenmeyi tüm çalışanlarınız için basit ve kolay hale getirebilmenizi sağlar.