19 nisan 2021
E-öğrenme Projesinin Hedefini Tanımlamak
Bir oyunlaştırma projesinin iyi tasarlanmış olması onun başarılı olacağı anlamına gelmez. Başarılı olacak bir oyunlaştırma projesini oluşturmanın en iyi yolu, hedefin açık bir şekilde ortaya koyulmuş olmasıdır. Oyunlaştırma projeniz için net bir hedef, öğrenme hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacaktır. Ne öğretmeye çalışıyorsunuz? Kullanıcılarınız eğitimi tamamladıklarında neleri bilerek tamamlayacaklar?
Öğrenenleri Katılımcı Yapmak
Projeniz için net bir hedef geliştirdiğinizde öğrenenlere cazip gelecek en etkin taktikler üzerinde çalışmaya başlamalısınız. Kullanıcıyı düşündürebilecek sorular ve kullanıcının daha bilgili cevap vermesini sağlamak olsun, farklılaştırılmış sorular onların öğrenmelerine yardımcı olacaktır. Çoktan seçmeli, sürükle bırak tarzı ve daha başka etkileşimli bilgi kontrol yollarıyla kullanıcılarınızı katılımcı yapabilir ve bilginin kalıcılığını artırabilirsiniz.
Mümkün olan en iyi web tabanlı eğitimi sağlamak için hedef kitlenizin kim olduğunu anlamalısınız.
Hedef Kitlenizi Belirlemek
Tıpkı bir işe başlar gibi, oyunlaştırma projeniz için de hedef kitlenizi tanımlamanız gerekir. Mümkün olan en iyi web tabanlı eğitimi sağlamak için hedef kitlenizin kim olduğunu anlamalısınız. Daha da açık olmak gerekirse, iş yerindeki pozisyonları nedir? Kullandığınız teknolojiye aşinalar mı? Kaç yaşındalar ve kuruluşunuzda hangi seviyedeler? Bu bilgiler önemlidir, çünkü 55 yaşında deneyimli bir IT uzmanı yarı zamanlı çalışan 22 yaşında bir üniversite öğrencisinden çok daha farklı öğrenir ve teknoloji üzerine farklı bir anlayışa sahiptir.
Oyunlaştırma Projesi İçin En İyi Platformu Seçmek
Oyununuzun hedefini, şeklini ve hedef kitlesini tanımladıktan sonra başka bir önemli adım gelir: oyunlaştırma projeniz için en iyi platformu seçmek. Örneğin, hedef kitleniz bu projenize web aracılığıyla erişebilecek mi? Projeniz mobil platformlarda mevcut olacak mı? Bunlar, ayrıca hedef kitleniz ve proje içeriğinizle de bağlantılıdır. Çalışanlarınız eğitimi ofiste alacaklarsa o zaman bir mobil eğitim gereksizdir. Ancak projeniz satışçılar için bir kaynak olarak da kullanılacaksa o zaman mobil çözüm anlamlı olacaktır. Oyunlaştırma projenizin üretiminde teknik kriterleri de göz önünde bulundurmak gerekir. Örneğin, iPad ile verilecek bir eğitim yaparken Flash programlamanın uygun olmayacağı gibi. Bu tip problemler kritik konulardır, projenizi hedef kitlenize iletmenin en iyi yolunu bulmalısınız.
Yukarıda Yer Alan Her Bir İpucunun Başarılı Oyunlaştırma Projelerine Katkısı Vardır
Oyun temelli bir öğrenmenin başarılı olabilmesi için bir sürü etken vardır. Ancak yukarıda sözü edilenler –net bir hedef tanımlamak, hedef kitlenizi saptamak, doğru platformu seçmek ve bilgiyi nasıl etkin şekilde vereceğinizi bilmek akılda tutulması gereken temel noktalardır. Bu faktörlerin tümü iyi planlanmış bir oyunlaştırma projesine katkıda bulunur. Bunları izlerseniz zamanınızın ve paranızın boşa gitmediğinden emin olabilirsiniz. Oyunlaştırma projeleri ile ilgili faktörler hakkında daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz bizimle temasa geçebilirsiniz.