EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ

LMS Nedir?

LMS Nedir

Şirketinizde e-learning çalışmalarına başlamaya, kurumsal akademinizi online bir ortama taşımaya karar verdiniz. Öncelikle tebrik ederiz, bu çok doğru bir karar! Doların alıp başını gittiği şu günlerde, e-learning'in getireceği maliyet avantajından yararlanmak, eğitim bütçenizi ciddi oranda rahatlatacaktır😊 Peki ilk adım olarak ne yapmalısınız? “LMS” diye bir şeyden bahsedildiğini duymuştunuz bir ara. Neydi ki bu LMS? Başlığımızın sadeliğinden de anlayacağınız gibi, biz de bu yazımızda, tam olarak bunu açıklamak istiyoruz: “LMS nedir?

LMS İngilizce “Learning Management System” kelimelerinin baş harflerinden oluşturulmuş bir kısaltmadır. Türkçe’ye, “Öğrenme Yönetim Sistemi” ya da “Eğitim Yönetim Sistemi” olarak iki şekilde de çevirebiliriz; ancak Türkiye’de de LMS’in kullanımı, ÖYS ve EYS’ye göre çok daha yaygın.

“Bir paragrafta ancak adını öğrenebildik. Kesin karmaşık bir şey bu!” diyorsunuz, biliyoruz. Telaşa gerek yok 😊 Bu yazıyı okuduktan sonra, aklınızda soru işareti kalırsa lütfen bize yazın. Şimdi devam edelim!

LMS aslında e-öğrenme faaliyetlerini yerine getirmek ve takibini yapabilmek ve süreçlerin sistematik bir şekilde yönetilmesini sağlamak üzere tasarlanmış bir yazılımdır. LMS; biri kullanıcılar (çalışanlarınız), biri de sistem yöneticileri (İK ve Eğitim departmanları) olmak üzere iki arayüze sahiptir. Kullanıcılar, kendi kullanıcı adı ve şifreleriyle giriş yaptıkları LMS’i, kendisine atanan (tanımlanan) e-eğitimleri ve online sınavları almak, kendi eğitim raporlarını takip etmek ve sistem yöneticileriyle iletişimde kalmak için kullanır. Aslında LMS, kullanıcılar için online bir kütüphanedir demek, pek de yanlış olmaz. Sistem yöneticileri ise, bu yazılım sayesinde, kullanıcı ve eğitim bazlı detaylı raporlar çekebilir ve kolaylıkla çalışanların gelişimlerini takip edebilir. LMS, hem kullanıcı hem de yönetici tarafında zamandan ve maliyetten ciddi tasarruf sağlar.

LMS tamam; peki SCORM ne demek?

Daha önce biraz LMS araştırması yapanların karşısına mutlaka SCORM kelimesi çıkmıştır. SCORM, aslında bir LMS standardıdır. Örneğin; elinize bir USB geçtiğinde, markasına dikkat etmeksizin, o USB’nin mutlaka bilgisayarda uyumlu bir girişi olduğunu bilirsiniz. Çünkü belli bir standartta üretilmiştir. Aynı şekilde SCORM standardında bir eğitim yönetim sistemi kullanıyorsanız, farklı firmalardan SCORM paketlenmiş e-eğitimler aldığınızda, e-eğitimler sisteminizde sorunsuzca çalışır. Bu standart, LMS’in en temel görevlerinden olan raporlama ve eğitim paketi ile LMS'in konuşmalarına imkan sağlar. Peki dünyada sadece tek bir LMS standardı mı var? Tabiki hayır. Hatta kendi standardını yaratan şirketler bile var. Ancak SCORM dünyada ve ülkemizde en yaygın olan standarttır ve bu standartta bir LMS kullanmak sizi ileride karşınıza çıkacak birçok sorundan korur. Biz de, Einstein olarak “Eğitim360” isimli LMS’imizi bu standartta ürettik.

Bütün LMS’ler aynı mı? Eğitim360'ın farkı ne?

Tüm LMS’lerin kullanıcı yönetimi, raporlama gibi temel görevleri vardır; ancak tabiki tüm LMS markaları farklı özellikler barındırabilir. Örneğin biz, Einstein olarak, Eğitim360'ıı geliştirirken birkaç nokta üzerinde oldukça çalıştık;

• Eğitim360 kullanıcı-dostudur! İK departmanlarının işi insanlarla, teknik süreçlerde zaman kaybetmemeliler dedik ve olabildiğince kullanıcı dostu bir sistem yarattık. Sürükle bırak yaparak eğitimlerinizi ekleyebilir, birkaç tık’da detaylı raporlara ulaşabilirsiniz. Sade ve modern arayüzü ise içinizi açar, işinizi kolaylaştırır. Ayrıca, PPT, PDF ve hatta telefondan çektiğiniz videoları bile sisteme eğitim olarak yükleyebilirsiniz.

• Eğitim360 bir iletişim kanalıdır! LMS ne kadar yaşayan bir sistem olursa, çalışanlarınızın sisteme giriş yoğunlukları da o kadar artar. Bu yüzden aynı haber sitelerinde olduğu gibi gelişmiş bir “Haberler” bölümü ekledik. Manşetiyle, görseliyle şirketinizden haberler paylaşmanız, çalışanlarınızın aidiet duygusunu besleyecektir.

• Entegrasyon zaman kazandırır! Eğitim360 ile kullandığınız İK bordrolama sisteminizin entegrasyonunu yapıyoruz. Böylece, işten ayrılma, işe başlama, organizasyonel değişimler otomatik olarak güncelleniyor, sistemde tekrar işlem yapmanıza gerek kalmıyor.

Daha detaylı bilgiye ihtiyacınız olursa, bizimle iletişime geçmeyi unutmayın!

Yazıyı Paylaşın:

Benzer Yazılar: