Mobil Öğrenme

Hiç Mobil Bir Öğrenme Stratejisi Düşündünüz Mü?

Hiç Mobil Bir Öğrenme Stratejisi Düşündünüz Mü?

Mobil öğrenme çözümlerinden yararlanmak kullanışlıdır, ancak hemen mobil eğitimin içine dalmak uzun vadede bir takım problemlere yol açabilir. Pahalı olabilir ve oluşabilecek herhangi bir teknik problem çalışanlarda mobil öğrenme ile ilgili olumsuz bir izlenim yaratabilir. Mobil öğrenme iyi tasarlanmalı ve stratejileri saptanmalıdır. Mobil öğrenmenin mevcut öğrenme stratejinizle birlikte işlediğinden emin olmalısınız. Genellikle paydaşların bunun ne anlama geldiğini ya da sahada nasıl görüneceğini anlamaları güç olabilir, bundan dolayı mobil stratejinizi yaparken veya revize ederken aklınızda tutabileceğiniz birkaç noktayı bir araya getirdik.

NİÇİN MOBİL ÖĞRENME STRATEJİSİ?

İş günlerinde seyahat ederken, toplantılarda (ya da toplantı aralarında) ve masalarımızdan uzakta olduğumuz her zaman bir takım araçlar kullanıyoruz. Bunların önemi giderek artıyor ve masa üstümüzün resmi olmayan uzantıları haline geliyorlar. Bu araçlardan organizasyonel bir ölçekte öğrenme için yararlanılması son derece kullanışlıdır.

Mobil öğrenme içeriklerini kullanmak çalışanların haftada birkaç saat daha fazla iş yapmaları demek değildir. Bu, onlara, çalışma günlerinde ihtiyaç duyabilecekleri herhangi bir bilgiye, performans destek kaynaklarına ve öğrenmeye erişim yolu sağlamaktır. Böyle davranmak verimliliği arttırabilir ve eğitim masraflarını azaltarak sonuçta kâr sağlayabilir. Genellikle çok az yatırım gerekir, çünkü ofisinizdeki çalışanların içeriğe erişmek için kullanabilecekleri en azından bir akıllı telefon olacağından emin olabilirsiniz.

MOBİL ÖĞRENME STRATEJİSİ NEDİR?

Mobil öğrenme stratejisi, mobil ve çoklu araçlarla düşünmenin ayrıntılarına karar verir. Örneğin mobil içeriğin android cihazların browserlarında da çalışabilmesi (Html5 ve Css3) veya ios yada android application gibi kolaylıkla erişilebilecek uygulamaların olması, bunların eğitim yönetim sistemi (LMS) ile bağlantılı olmaları önemlidir. Bir strateji; masrafları azaltmak, müşteri memnuniyetini/işbirliğini arttırmak ve inovasyonu teşvik etmek gibi zaten mevcut olan organizasyonel hedeflere yönelik çalışmalıdır. Bu, size yaratacağınız içerik ve daha da önemlisi, mobil öğrenme içeriğini nasıl kuracağınızla ilgili bir fikir verebilir.

MOBİL ÖĞRENME STRATEJİNİZİN GELECEK İÇİN DOĞRULANMASI

Çalışanlarınız eğitim içeriklerine var olan hemen her tür akıllı telefonla ulaşmak isteyeceklerdir ve sizin de bu cihazlarda çalışabilecek; video, ses (podcast), e-öğrenme dersleri gibi hemen hemen her türlü içeriği çalışanlarınıza vermeği ön göreceksiniz. İşte burada stratejinizin gelecek için doğrulanmasını temin etmek önemli – altı ya da on iki ay geçtikten sonra yarattığınız hiçbir kaynağın yeni bir ekran boyutu veya araç tarafından desteklenmediğini görmek istemezsiniz.

Stratejinizin farklı bir ekran boyutu olan örneğin yeni bir iPhone’a nasıl karşılık vereceğini göz önünde bulundurması gerekir. Teknoloji cephesi durmadan değişmektedir ve kurumunuzun buna yetişebileceğinden emin olmalısınız. Bu, kulağa çok pahalı bir mücadele gibi gelebilir, ancak böyle olmak durumunda değil. einstein değişik mobil cihazlara uyarlanabilir, interaktif çözümler sunmaktadır, yani einstein tarafından oluşturulmuş bir içeriğe hangi ekranda erişilirse erişilsin, o kendisini otomatik olarak ayarlayabilir. Ayrıca farklı uygulamalar üretmek zorunda kalmadan, öğrenmeyi tüm çalışanlarınız için basit ve kolay hale getirebilmenizi sağlar.

Yazıyı Paylaşın:

Benzer Yazılar: