GAMIFICATION

Başarılı Bir Gamification Projesi İçin İpuçları

Başarılı Bir Gamification Projesi İçin İpuçları

Bugünlerde, oyun-temelli öğrenmeden gerek kurumsal firmalarda, gerekse eğitim sektöründe giderek daha fazla yararlanılıyor. Bunun belki de başlıca sebepleri, yüz yüze eğitime yeterli sayıda katılımcı olmaması ve oldukça pahalı olabilmeleri. Başta Y-jenerasyonu olmak üzere, artık yetişkinlerin de teknoloji ve oyunlara karşı ilgi ve deneyimlerinin gün geçtikçe arttığını düşünecek olursak, oyunlaştırılmış bir e-öğrenme (e-learning) projesi herkesi katılımcı yapmak için mükemmel bir yol olabilir. Aşağıda bir Gamification projesi geliştirirken göz önünde bulundurmamız gereken bazı temel kavramlara odaklanacağız.

BİR E-ÖĞRENME PROJESİNİN HEDEFİNİ TANIMLAMAK

Bir Gamification projesinin iyi tasarlanmış olması onun başarılı olacağı anlamına gelmez. Başarılı olacak bir Gamification projesini yaratmanın en iyi yolu, hedefin açık bir şekilde ortaya koyulmuş olmasıdır. Ne öğretmeye çalışıyorsunuz? Kullanıcılarınız eğitimi tamamladıklarında neleri bilerek tamamlayacaklar?

Gamification projeniz için net bir hedef, öğrenme hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacaktır.

ÖĞRENENLERİ KATILIMCI YAPACAK BİLGİYİ ONLARA NASIL İLETMELİSİNİZ?

Projeniz için net bir hedef geliştirdiğinizde öğrenenlere cazip gelecek en etkin taktikler üzerinde çalışmaya başlamalısınız. Kullanıcıyı düşündürebilecek sorular ve kullanıcının daha bilgili cevap vermesini sağlamak olsun, farklılaştırılmış sorular onların öğrenmelerine yardımcı olacaktır. Çoktan seçmeli, sürükle – bırak tarzı ve daha başka etkileşimli bilgi kontrol yollarıyla kullanıcılarınızı katılımcı yapabilir ve bilginin kalıcılığını arttırabilirsiniz.

HEDEF KİTLENİZİ BELİRLEYİN

Tıpkı bir işe başlar gibi, Gamification projeniz için de hedef kitlenizi tanımlamanız gerekir. Mümkün olan en iyi web tabanlı eğitimi sağlamak için hedef kitlenizin kim olduğunu anlamalısınız. Daha da açık olmak gerekirse, iş yerindeki pozisyonları nedir? Kullandığınız teknolojiye aşinalar mı? Kaç yaşındalar ve kuruluşunuzda hangi seviyedeler? Bu bilgiler önemlidir, çünkü 55 yaşında deneyimli bir IT uzmanı yarı zamanlı çalışan 22 yaşında bir üniversite öğrencisinden çok daha farklı öğrenir ve teknoloji üzerine farklı bir anlayışa sahiptir.

GAMIFICATION PROJESİ İÇİN EN İYİ PLATFORMU SEÇMEK

Oyununuzun hedefini, şeklini ve hedef kitlesini tanımladıktan sonra başka bir önemli adım gelir: Gamefication projeniz için en iyi platformu seçmek. Örneğin, hedef kitleniz bu projenize web aracılığıyla erişebilecek mi? Projeniz mobil platformlarda mevcut olacak mı? Bunlar, ayrıca hedef kitleniz ve proje içeriğinizle de bağlantılıdır. Çalışanlarınız eğitimi ofiste alacaklarsa o zaman bir mobil eğitim gereksizdir. Ancak projeniz satışçılar için bir kaynak olarak da kullanılacaksa o zaman mobil çözüm anlamlı olacaktır.

Gamification projenizin üretiminde teknik kriterleri de göz önünde bulundurmak gerekir. Örneğin, iPad ile verilecek bir eğitim yaparken Flash programlamanın uygun olmayacağı gibi. Bu tip problemler kritik konulardır, projenizi hedef kitlenize iletmenin en iyi yolunu bulmalısınız

YUKARIDAKI HER BIR İPUCUNUN BAŞARILI GAMIFICATION PROJESINE KATKISI VARDIR

Oyun temelli (game based learning) bir öğrenmenin başarılı olabilmesi için bir sürü etken vardır. Ancak yukarıda sözü edilenler – net bir hedef tanımlamak, hedef kitlenizi saptamak, doğru platformu seçmek ve bilgiyi nasıl etkin şekilde vereceğinizi bilmek akılda tutulması gereken temel noktalardır.

Bu faktörlerin tümü iyi planlanmış bir Gamification projesine katkıda bulunur. Bunları izlerseniz zamanınızın ve paranızın boşa gitmediğinden emin olabilirsiniz. Gamification projeleri ile ilgili faktörler hakkında daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz bizimle [www.einstein.com.tr] temasa geçebilirsiniz.

Yazıyı Paylaşın:

Benzer Yazılar: