Oyunlaştırma

5 Yıl Sonra Kendinizi Hangi Oyunda Görüyorsunuz

5 Yıl Sonra Kendinizi Hangi Oyunda Görüyorsunuz

İşe Alım Sürecinde Oyunlaştırma (Gamification)

Kendinizi 5 yıl sonra nerede görüyorsunuz? Neden bizi seçtiniz? Şirketimize ne katabilirsiniz? Sizi neden işe alalım?

Mülakatlarda sık sık duyduğumuz sıkıcı sorular… Sorulanları cevaplamak için günler öncesinden düşündüğümüz, belki de bu soruların yarattığı gerginlikle kendimizi gösteremediğimiz iş mülakatları…

İşe alım süreci, hem İnsan Kaynakları Uzmanları için hem de adaylar için zorlu bir süreç. Bir ilan açılıyor. Yüzlerce, belki de binlerce aday başvuruyor. Ön elemede belki doğru aday gözden kaçıyor. İK uzmanları, yetenek avına çıkıyor. Uzun süren bu süreç sonucunda o kişi bulunuyor. Belki de bu süreç, ‘o kişi’yi çoktan yıldırmış oluyor.

İşte bu noktada, bir yenilik gerekiyor. Hem İK uzmanlarını hem de adayları olumlu etkileyecek bir yenilik. Ana malzemesi yaratıcılık olan, buram buram eğlence kokan, deneyenlerin ağızlarını kulaklarına vardıran bir yenilik: İşe alım sürecine oyunlaştırma (gamification) etkisi!

Nedir bu oyunlaştırma? En kısa yoldan anlatırsak; puanlama, rozet kazanma, seviye atlama, ödül elde etme, cezadan kaçma gibi oyun mekaniklerini, oyun olmayan içeriklere uygulayıp, işi oyuna çevirmektir.

“Oyun mu oynuyoruz kardeşim, biz ciddi bir iş yapıyoruz!”

Evet, biz de ciddiyiz. Oyunlaştırma ile ciddi ciddi öğreniyoruz. Hem de eğleniyoruz.

Asıl konumuza geri dönelim. İşe alım sürecinde oyunlaştırma nasıl kullanılıyor?

Oyunlaştırma ile adayların sadece ilan okuyarak değil, yapacağı işi tanıyarak ve deneyimleyerek başvurmasını sağlayabilirsiniz.

Başvuru sürecinde, uzun ve sıkıcı formlar doldurtmak yerine, çeşitli görevlerin olduğu, bu soruların eğlenceli bir şekilde sunulduğu bir oyunlaştırma projesi kullanabilirsiniz.

Bu süreçte, aday olma potansiyeli olan kişilere de ulaşabilirsiniz. Örneğin; üniversitelerin kariyer günlerinde, hedeflediğiniz aday kitlesine bir oyunlaştırma projesiyle şirketinizi tanıtabilirsiniz. [e]instein olarak, özellikle gençlere yönelik bu tür çalışmaların, hem şirket hem de adaylar için birçok olumlu yönünün olduğunu tecrübe ettik. İşte bunlardan birkaçı: Adayların, şirketinizde çalışmanın artılarını deneyimlemesini sağlayabilirsiniz. İşe ya da staja başladığında nelerle karşılaşacağını, ne gibi sorumlulukları olacağını oyun oynarken görmesini sağlayabilirsiniz. Böylece karşınızda, sizinle çalışmaya istekli adaylar görürsünüz. Dahası, kafası karışık adaylar yerine; iş tanımını bilerek ve yapabileceğine inanarak başvuru yapmış adaylarla daha kaliteli bir mülakat yapabilme şansına sahip olursunuz.

Adaylar, iş tanımını kendilerine uygun bulmasalar bile, gelecek ilanlar için sizi takibe alacaklardır. Çünkü onlara şirketinizi eğlenceli bir şekilde tanıttınız ve ilgilerini çekmeyi başardınız.

İlgi çekmek demişken, aslında İnsan Kaynakları Departmanlarının bir etkisi de kurumun imajını ve itibarını yansıtmak. Siz onları adaylar olarak nitelendiriyorsunuz; ama onlar sizin müşterileriniz de olabilir. Sıkıcı bir mülakat sürecinde, aynı zamanda müşteriniz olan bir aday üzerinde olumsuz bir etki bırakıyor olabilirsiniz.

[e]instein ile planlayacağınız bir oyunlaştırma projesiyle, ulaştığınız kişileri müşteri olarak da etkilemeyi başarabilirsiniz.

Yazıyı Paylaşın:

Benzer Yazılar: